Struktura obiektu

Autor:

Kania, Stanisław

Współtwórca:

Roenig, Jan - tł.

Tytuł:

Kształtowanie języka mówionego ucznia a nauczanie literatury (założenia metodologiczne) = Shaping of the Pupil's Spoken Language and Teaching Literature (methodical presuppositions)

Tytuł publikacji grupowej:

Dydaktyka Literatury, 2

Temat i słowa kluczowe:

dydaktyka literatury ; język mówiony ; nauczanie

Abstract:

This article presents a problem, which has been only little examined so far and which has been omitted in Polish didactics of the native language. The author gives attention to the bet, that the mere concept of "spoken language" has not yet been precisely defined in linguistic literature. ; He eventually discusses the mutual relations between spoken and written language under a linguistic, psycholinguistic and sociolinguistic aspect. Beyond that he puts into words four principles of work on the evolution of the spoken language: ; l. Erection of a system of principles for the motives of speaking, 2. Correlation of work on shaping the spoken language in accordance with the evolution of the pupil's way of thinking, 3. Interdependence of the spoken language and the written one, 4. Correlation of work on the evolution of the spoken language and the teaching of grammar.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna

Data wydania:

1977

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

103-111

Źródło:

Dydaktyka Literatury, tom 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego