Object structure
Creator:

Nieścioruk, Julia

Contributor:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Title:

O roli samooceny w edukacji językowej - opis warsztatu arteterapeutycznego = On the role of self-esteem in language learning and teaching - description of an art therapy workshop

Group publication title:

Osoby z niepełnosprawnościami...

Subject and Keywords:

arteterapia ; budowanie poczucia własnej wartości ; samoocena związana z językiem obcym (L2) ; warsztaty arteterapeutyczne ; art therapy ; self-esteem improvement ; second language (L2) self-esteem ; art therapy workshops

Abstract_pl:

W treści artykułu dokonano opisu realizacji projektu arteterapeutycznego, którego głównym celem było wzmocnienie globalnej samooceny uczestników - profesjonalistów biorących udział w Letniej Szkole Arteterapii - wydarzeniu organizowanym cyklicznie przez Stowarzyszenie Artetrapeutów Polskich "Kajros". Wydarzenie to ma charakter naukowo-szkoleniowy i koncentruje się na zapewnieniu wsparcia arteterapeutom w relacjach z innymi uczestnikami warsztatów oraz zaproponowaniu narzędzi, które pomogą im radzić sobie z niską samooceną znajomości języka obcego (angielskiego). Tak więc istotne są działania sprzyjające podniesieniu poziomu tej samooceny. ; Prezentację wskazanych kwestii poprzedzono wyjaśnieniem kluczowych pojęć, jak samoocena (z uwzględnieniem jej sfer) i samoocena w zakresie opanowania języków obcych. Nakreślono także cele warsztatu, opisano grupę osób w nim uczestniczących, jak też metody pracy i wykorzystane media plastyczne. Następnie dokładnie opisano przebieg warsztatu, a domykając opracowanie przedstawiono refleksje końcowe.

Abstract:

The article describes the implementation of an art therapy project which main goal was to strengthen the global self-esteem of participants - professionals taking part in the Summer School of Art Therapy - an event organized periodically by the Polish Art Therapists Association "Kajros." The event is intended to provide a supportive environment for art therapists, fostering positive relationships with their peers and equipping them with tools to enhance their self-esteem regarding their English language proficiency. Consequently, implementing measures to enhance self-esteem proves to be of significant importance. ; Prior to the presentation of the issues mentioned above, an explanation of key concepts was provided, including self-esteem and its relationship to the level of proficiency in foreign language skills. In addition, the objectives of the workshop were outlined, the group of participants was described, as well as the working methods and visual media used. Subsequently, the course of the workshop was described in detail, followed by concluding remarks.

Publisher:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Date:

2025

Resource Type:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

click here to follow the link

Pages:

97-109

Language:

eng

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Citation

Citation style: