Struktura obiektu

Autor:

Cywiński, Zbigniew

Współtwórca:

Świtka, Romuald - red.

Tytuł:

Engineering theory and practice: wisdom of thinking

Tytuł publikacji grupowej:

CEER, nr 1 (2005)

Temat i słowa kluczowe:

praktyka inżynierska ; edukacja ; kształcenie uniwersyteckie ; engineering theory ; engineering practice ; education

Abstract:

This paper considers the mutual relationship and cooperation between engineering theory and practice in the development of the professional performance of engineers. In this paper, theory is understood as the ability of creative thinking - the spiritus movens (moving spirit) of any reasonable human activity, and that of the engineer's in particular. Therefore, high standards of general education preceding the university schooling, and at the university itself, should be of much concern for the engineering students, educators, and practitioners - in order to develop intellectually mature humans-engineers. The nontechnical demands placed upon the engineer require more than pure technical capabilities. The author wishes to present the development and the state-of-the-art of his own judgment in that matter.

Opis:

tytuł dodatkowy: Prace z Inżynierii Lądowej i Środowiska

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2005

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

49-59

Źródło:

Civil and Environmental Engineering Reports (CEER), No 1

Jezyk:

eng

Licencja CC BY-NC-ND 3.0:

kliknij tutaj, żeby przejść

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego