Struktura obiektu

Autor:

Kułyk, Piotr ; Michałowska, Mariola

Współtwórca:

Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Skalik, Jan - red.

Tytuł:

Consumer behaviour on the e-commerce market in the light of empirical research in Lubuskie voivodeship = Zachowania konsumenta na rynku e-commerce w świetle wyników badań empirycznych w województwie lubuskim

Tytuł publikacji grupowej:

Management, Vol. 20 (2016)

Temat i słowa kluczowe:

zachowania konsumentów ; model e-klienta ; klient ; Lubuskie ; consumer behavior ; model of e-customer ; e-commerse ; customer ; lubuskie voivodeship

Streszczenie:

Głównym celem artykułu było zidentyfikowanie zachowań konsumentów na rynku handlu elektronicznego w Polsce, zgodnie z modelem rozwoju e-klienta przyjętym przez A. Meiera i H. Stormera. Podjęto również próbę odpowiedzi na następujące pytania: czy wykształcenie ma wpływ na skłonność dokonywania zakupów przez Internet i poziom obaw związanych z bezpieczeństwem w sieci, jakie są największe ograniczenia handlu elektronicznego, czy istnieje wyraźny związek między oceną ogólnego wrażenia z dokonywania zakupów w sklepach online a zadowoleniem z obsługi. ; Z przeprowadzonych badań wynika, że największa grupa respondentów dokonuje zakupów w sklepach online po dokładnym zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi przedsiębiorstwa i oferowanych przez niego produktów, często dodając adres strony do ulubionych powracają do niej, aby uzyskać dokładniejsze informacje lub też powracają do niektórych usług. Jednocześnie wykazują duże zainteresowanie ceną i warunkami dostaw. W postępowaniu badawczym wykorzystano analizę literatury, danych statystycznych oraz wyniki przeprowadzonego badania ankietowego wśród respondentów województwa lubuskiego.

Abstract:

The main aim of this article was to identify the behavior of consumers in the e-commerce market in Poland, according to the model of e-customer as adopted by Meier and Stormer. An attempt was made to answer the following questions: whether education has an impact on the propensity to make purchases over the Internet and the level of concern about Internet security, what are the greatest limitations of e-commerce, whether there is a clear link between the assessment of the overall impression of shopping online and satisfaction with service. ; The study shows that the largest group of respondents make purchases in online stores after carefully reading the information relating to the e-business and the products it offers, often adding a Web address to favorites returning later to obtain detailed information, or return to some services. At the same time they show a great interest in the price and terms of delivery. The research procedure used the analysis of literature, statistical data and results of the survey respondents of Lubuskie voivodship.

Wydawca:

Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

10.1515/manment-2015-0037

Strony:

239-255

Źródło:

Management, vol. 20, no 1 (2016)

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego