Struktura obiektu

Autor:

Steiner, Irmgard ; Wenzke, Gerhard

Współtwórca:

Hajduk, Edward (1932-2015) - red. ; Idzikowski, Bogdan - red.

Tytuł:

Uczniowie w swojej szkole - podmiot czy przedmiot? Porównanie wyników badań frankfurckich i słubickich.

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 22

Temat i słowa kluczowe:

uczniowie ; szkoła ; badania ; Frankfurt nad Odrą (okręg) ; Słubice

Streszczenie:

Szkoła jest instytucją, w której występują rozmaite sprzeczności, np.: - presja na osiągnięcia uczniów i jednocześnie współczesne tendencje do akceptowania autonomii jednostki, jej prawa do decydowania o sobie;- postulat rozwoju, samodzielnego rozwiązywania problemów przez uczniów, choć nauczyciele myślą za uczniów zamiast myśleć razem z nimi; - dorośli ustanawiają normy, które mają uczniowie respektować niezależnie od indywidualnych możliwości. ; Badania mają pomóc w ustalaniu możliwości oddziaływania uczniów na ich sytuację w szkole (przez przedstawicieli, konferencje uczniowskie, rozmowy z nauczycielami, gazetkę szkolną). Uczniowie mogą wpływać na prowadzenie zajęć dydaktycznych, organizację przerw, upiększanie szkoły, zajęcia w klubie szkolnym, wycieczki klasowe, oceny, programy zebrań uczniowskich, organizowanie wystaw i zawodów sportowych.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

1996

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

81-92

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 22

Jezyk:

ger

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego