Bergs-Winkles, Dagmar ; Claßen, Gabriele ; Boehnke, Klaus
Współtwórca:Hajduk, Edward (1932-2015) - red. ; Idzikowski, Bogdan - red.
Tytuł: Tytuł publikacji grupowej: Temat i słowa kluczowe:postawa ; ekologia ; uczniowie ; Polska ; Niemcy ; badania
Streszczenie:Założenie o wpływie kultury społeczeństwa na postawy ekologiczne młodzieży przyjmują autorzy artykułu z literatury socjologicznej. Zgodnie z tym założeniem można sprawdzać, czy młodzież polska ma inne postawy ekologiczne niż młodzież niemiecka. ; Dokonana analiza wyników prowadzi do ustalenia, że w wypadku młodzieży niemieckiej proekologiczne postawy cechują dziewczęta, uczniów uczęszczających do gimnazjum, mających dobre kontakty z grupą rówieśników, uczniów o wysokich kompetencjach społecznych, nastawionych pesymistycznie do przyszłości, w szkole aktywnych, o wysokich kompetencjach kulturalnych, zorientowanych na harmonijne życie rodzinne. Polskich uczniów o postawach proekologicznych charakteryzują wysokie kompetencje kulturalne, pozytywna ocena współpracy z rówieśnikami, pesymistyczna ocena przyszłości, orientacja na zgodne współżycie w rodzinie; w pracy cenią inne wartości poza materialnymi.
Wydawca:Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Data wydania: Typ zasobu: Format: Strony: Źródło: Jezyk: Prawa do dysponowania publikacją: