Autor:
Lewandowska, Anna ; Witczak, Joanna ; Kurczewski, Przemysław
Współtwórca:
Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Skalik, Jan - red.
Tytuł:
Tytuł publikacji grupowej:
Temat i słowa kluczowe:
zielony marketing ; komunikacja środowiskowa ; LCA ; środowiskowa ocena cyklu życia ; green marketing ; environmental communication ; life cycle assessment (LCA)
Streszczenie:
Zwrot w stronę zielonej, cyrkularnej gospodarki powoduje, że przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują nowe narzędzia dla osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju Celem niniejszego artykułu jest pokazanie możliwości i korzyści z włączenia podejścia life cycle thinking (myślenia kategoriami cyklu życia) w działalności firm w obszarze green marketingu. Praca stanowi zbiór teoretycznych oraz koncepcyjnych rozważań związanych ze środowiskową oceną cyklu życia (LCA) jako użytecznego narzędzia sprzyjającego osiągnięciu celów zielonego marketingu. ; W artykule podkreślono znaczenie kreowania zaufania konsumentów do zielonego biznesu poprzez potwierdzenie ekologiczności wytwarzanych produktów oraz prowadzonej działalności. Opisano również zalety oraz wady wyników badań LCA w aspekcie możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu marketingowym, jak również podkreślono brak ich wykorzystania w budowaniu zaufania oraz zaangażowania konsumentów.
Abstract:
A transition for a green, circular economy has encouraged companies to use new tools which boost sustainability. The purpose of this article is to discuss the consideration of life cycle thinking in green marketing as realized by companies. This theoretical-conceptual study aims to analyze life cycle assessment (LCA) as a useful tool for assessing green marketing goals. ; We also intend to highlight the importance of creating consumer trust for green business by displaying the green credentials of the products and activities. The article presents t he virtues and shortcomings of the LCA results relative to marketing management. As a result, the literature presents some gaps in terms of addressing life cycle thinking in marketing management and linking with consumer participation and trust.
Wydawca:
Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press
Data wydania:
Typ zasobu:
Format:
DOI:
Strony:
Źródło:
Management, vol. 21, no 2 (2017)