Autor:
Współtwórca:
Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Skalik, Jan - red. ; Moczulska, Marta - red. ; Adamczyk, Janusz- red.
Tytuł:
Factors shaping inter-organizational trust in e-commerce based on literature review
Tytuł publikacji grupowej:
Temat i słowa kluczowe:
e-comerce ; inter-organizational ; trust ; external factors ; internal factors ; B2B ; handel elektroniczny ; międzyorganizacyjność ; zaufanie ; czynniki zewnętrzne ; czynniki wewnętrzne
Streszczenie:
Artykuł poświęcony jest zidentyfikowaniu czynników zewnętrznych i wewnętrznych, które kształtują zaufanie międzyorganizacyjne w handlu elektronicznym. Badając, w jaki sposób budowane jest zaufanie pomiędzy partnerami e-handlu, w oparciu o literaturę, przyjrzano się również czterem, kluczowym sferom zaufania B2B w świetle definicyjnym. ; Po przeanalizowaniu trzynastu raportów badawczych, przedstawiono czynniki kształtowania zaufania B2B, ze względu na częstotliwość ich występowania w raportach. Badania pokazały, że spośród wielu czynników determinujących zaufanie B2B, największa wartość w interakcjach między partnerami e-handlu, leży po stronie czynników, tj. "wspólne wartości", "komunikacja", "doświadczenie i kwalifikacje".
Abstract:
The article is devoted to identifying external and internal factors that shape inter-organizational trust in e-commerce. Studying how trust between e-commerce partners is built, four key B2B trust spheres were analyzed based on literature. ; After analyzing thirteen research reports, the factors shaping B2B trust are presented due to their frequency of occurrence in the reports. Research has shown that among the many factors determining B2B trust, the greatest value in interactions between e-commerce partners lies in the factors, i.e.: "common values", "communication", "experience and qualifications".
Wydawca:
Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press
Data wydania:
Typ zasobu:
Format:
DOI:
Strony:
Źródło:
Management, vol. 24, no 1 (2020)