gimnazjum ; szkolnictwo ponadpodstawowe ; Polska ; od 1989 r.
Abstract_pl:Sformułowanie "drugie życie" szkoły sugeruje funkcjonowanie na jej tereniedwóch niezależnych czy względnie niezależnych systemów, z czego "drugi"system wydaje się niejako głębszy, dotyczący spraw ukrytych pod systemem"pierwszym", który można nazwać oficjalnym (ten drugi zaś nieoficjalnym). ; Szkoła - tak jak i inne instytucje społeczne - funkcjonuje dzięki ustaleniom prawnym, ustabilizowanej organizacji formalnej stanowiącej społecznie funkcjonujący model szkoły, za którym stoi władza, sankcje oraz powszechna akceptacja. ; Jednocześnie placówka ta ma też swoje ukryte, niejawne życie, obejmujące zjawiska "pozamodelowe", wprowadzające zmiany lub wypaczenia do owych powszechnie i formalnie akceptowanych ustaleń.
Publisher:Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Date: Resource Type: Format: Pages: Source: Language: Rights: