Struktura obiektu

Autor:

Amborska-Głowacka, Dorota

Współtwórca:

Steciąg, Magdalena - red. nauk. ; Bugajski, Marian - red. nauk.

Tytuł:

Relacje komunikacyjne typu "instant" w przestrzeni dydaktycznej = Instant relationship in the educational communication

Tytuł publikacji grupowej:

ZSJ 2013

Temat i słowa kluczowe:

tożsamość ; tożsamość aktywna ; tożsamość pasywna ; tożsamość deliberatywna ; memetyka ; identyfikacja ; samoidentyfikacja ; język ; językoznawstwo ; językoznawstwo polskie

Streszczenie:

Koncepcja omówiona w artykule opiera się na założeniu, że tożsamość polskiego ucznia budowana jest poprzez autorefleksję. Podmiot tworzy nadając sens swojemu życiu i stylowi interpretacji różnych tekstów kultury. Szkolna komunikacja wszystkich tekstów kultury musi być celem samym w sobie. O optymalnym odbiorze w kontekście szkolnym decydują obiektywnie czynniki: kompetencje nauczycieli, przymus programowy, charakter warunków klasowych, metoda itp.

Abstract:

The concept discussed in the article is based on the assumption that polish pupil`s identity is built by autoreflection. The subject creates attributing meaning to his life and the style of interpretation different texts of culture. The school communication of all cultural texts must be a goal in itself. ; In optimal reception in the school context is determined by objectively factors: teachers competence, syllabus compulsion, the nature of class conditions, method, etc. Many different crucial way of Polish language education must be connected structuring situations of creating meanings.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

10.59444/2014SERredSte_Bugr25

Strony:

305-314

Źródło:

Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze 2013

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego