Object structure

Creator:

Amborska-Głowacka, Dorota

Contributor:

Steciąg, Magdalena - red. nauk. ; Bugajski, Marian - red. nauk.

Title:

Relacje komunikacyjne typu "instant" w przestrzeni dydaktycznej = Instant relationship in the educational communication

Group publication title:

ZSJ 2013

Subject and Keywords:

tożsamość ; tożsamość aktywna ; tożsamość pasywna ; tożsamość deliberatywna ; memetyka ; identyfikacja ; samoidentyfikacja ; język ; językoznawstwo ; językoznawstwo polskie

Abstract_pl:

Koncepcja omówiona w artykule opiera się na założeniu, że tożsamość polskiego ucznia budowana jest poprzez autorefleksję. Podmiot tworzy nadając sens swojemu życiu i stylowi interpretacji różnych tekstów kultury. Szkolna komunikacja wszystkich tekstów kultury musi być celem samym w sobie. O optymalnym odbiorze w kontekście szkolnym decydują obiektywnie czynniki: kompetencje nauczycieli, przymus programowy, charakter warunków klasowych, metoda itp.

Abstract:

The concept discussed in the article is based on the assumption that polish pupil`s identity is built by autoreflection. The subject creates attributing meaning to his life and the style of interpretation different texts of culture. The school communication of all cultural texts must be a goal in itself. ; In optimal reception in the school context is determined by objectively factors: teachers competence, syllabus compulsion, the nature of class conditions, method, etc. Many different crucial way of Polish language education must be connected structuring situations of creating meanings.

Publisher:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Date:

2014

Resource Type:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

10.59444/2014SERredSte_Bugr25

Pages:

305-314

Source:

Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze 2013

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego