Struktura obiektu

Autor:

Chybiński, Marcin ; Polus, Łukasz

Współtwórca:

Kuczyński, Tadeusz - red.

Tytuł:

Bending resistance of metal-concrete composite beams in a natural fire = Nośność na zginanie belek zespolonych metalowo-betonowych w pożarze naturalnym

Tytuł publikacji grupowej:

CEER, nr 28, vol. 4 (2018)

Temat i słowa kluczowe:

composite beams ; fire ; steel ; stainless steel ; aluminium alloy ; open car park ; belka zespolona ; pożar ; stal ; stal nierdzewna ; stop aluminium ; garaż otwarty

Streszczenie:

W artykule porównano nośności na zginanie trzech wybranych belek zespolonych metalowo-betonowych w warunkach pożaru samochodów w otwartym garażu. Autorzy próbują ocenić jaki wpływ na nośność zginanej belki zespolonej ma zamiany dźwigara ze stali niestopowej na dźwigar ze stali nierdzewnej lub stopu aluminium. Przeanalizowano niezabezpieczone przed ogniem belki zespolone złożone z betonowej płyty oraz dźwigarów wykonanych z: stali konstrukcyjnej niestopowej S235J2 (1.0117), stali nierdzewnej X6CrNiMoTi17-12-2 (1.4571) lub stopu aluminium AW-6061 T6(EN AW-Al Mg1SiCu).

Abstract:

In this paper, the bending resistance of three metal-concrete composite beams was compared in real car fires in an open car park. Steel and concrete composite beams are often used for the construction of ceilings in multi-storey car parks. The authors made an attempt to evaluate how the replacement of a non-alloy steel girder with a stainless steel or aluminium alloy girder affects the bending resistance of a composite beam under fire conditions. The analysed beams were not fire-protected. They consisted of a concrete slab and a girder made of: non-alloy (carbon) S235J2 (1.0117) steel, X6CrNiMoTi17-12-2 (1.4571) stainless steel, and AW-6061 T6 (EN AW-Al Mg1SiCu) aluminium alloy.

Opis:

tytuł dodatkowy: Prace z Inżynierii Lądowej i Środowiska

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

10.2478/ceer-2018-0058

Strony:

149-162

Źródło:

Civil and Environmental Engineering Reports (CEER), no 28, vol. 4

Jezyk:

eng

Licencja CC BY-NC-ND 3.0:

kliknij tutaj, żeby przejść

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego