Autor:
Współtwórca:
Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Tytuł:
Tytuł publikacji grupowej:
Temat i słowa kluczowe:
edukacja muzyczna ; profilaktyka ; terapia ; media cyfrowe ; funkcjonowanie poznawcze ; funkcjonowanie emocjonalne ; funkcjonowanie społeczne ; music education ; prevention ; therapy ; digital media ; cognitive functioning ; emotional functioning ; social functioning
Streszczenie:
W oparciu o wybrane teorie, badania, przeprowadzone wywiady, ankiety i obserwacje własne, autorka dokonuje analizy wybranych aspektów edukacji muzycznej dziecka z perspektywy profilaktyki oraz terapii. Biorąc pod uwagę współczesne zagrożenia wynikające z niewłaściwego kontaktu z mediami cyfrowymi wśród dzieci i młodzieży, uczestnictwo w zajęciach muzycznych stanowi pewną formę działań o charakterze profilaktycznym. ; Mając zaś do czynienia z dzieckiem o szczególnych potrzebach edukacyjnych, formy aktywności podejmowane w szkole muzycznej mogą służyć jako elementy programu terapeutycznego.
Abstract:
On the basis of selected theories, research, interviews, surveys and own observations, the author analyses some certain aspects of child`s music education from the perspective of prevention and therapy. In terms of contemporary hazards caused by improrer contact with digital media among children and youth, participation in music classes might be a form of preventative action. ; Faced with a child with special educational needs, different activities undertaken in the school of music can be used as a way of treatment programs.
Wydawca:
Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Data wydania:
Typ zasobu:
Format:
Strony:
Źródło:
Z zagadnień terapii artystycznej, logopedycznej i pedagogicznej