Struktura obiektu

Autor:

Tichoniuk-Wawrowicz, Ewa

Współtwórca:

Kulczycka, Dorota - red. nauk.

Tytuł:

"Grzechy powszednie i śmiertelne", czyli Oriana Fallaci za kulisami Hollywood i Cinecitta = "Venial and mortal sins", or Oriana Fallaci behind the closed doors of Hollywood and Cinecitta

Tytuł publikacji grupowej:

Scripta Humana, 13

Temat i słowa kluczowe:

Fallaci, Oriana (1929-2006) ; cinema ; sins ; interview ; show business ; kino ; wywiad ; grzech

Streszczenie:

Oriana Fallaci została dziennikarką w wieku 16 i pół roku. Dlatego też po kilkunastu latach pracy w zawodzie, ta pracowita i odważna autorka, mimo młodego wieku, sama została uznana za gwiazdę. Rozmawiała z wieloma przedstawicielami show-biznesu - gwiazdami włoskimi, francuskimi i amerykańskimi, takimi jak: Federico Fellini, Arletty, Jeanne Moreau, Alfred Hitchcock czy Paul Newman. ; Część jej wywiadów ukazała się w tomie "Gli antipatici" (1963), część w pośmiertnej antologii "Intervista con il Mito" (2010), a szereg powiązanych tematycznie artykułów z lat 1954-1971 w zbiorze "L`Italia della dolce vita" (2017). ; Publikacje te oferują czytelnikowi szeroki i kolorowy fresk złożony ze studiów przypadków; z jednej strony Fallaci stworzyła galerię zindywidualizowanych portretów gwiazd, które miała okazję spotkać, z drugiej jednak współczesny katalog grzechów srebrnego ekranu.

Abstract:

Oriana Fallaci became a journalist at 16 and a half years of age. Therefore, after a dozen or so years in the profession, this hard-working and brave author, despite her still young age, was recognized as a star herself. She spoke with many representatives of show business: Italian, French and American celebrities such as Federico Fellini, Arletty, Jeanne Moreau, Alfred Hitchcock or Paul Newman. ; Some of her interviews were published in the volume "Gli antipatici" (1963), others in the posthumous anthology "Intervista con il Mito" (2010), and a number of thematically related articles from the years 1954-1971 in the collection "L`Italia della dolce vita" (2017). ; These publications offer the reader a wide and colourful fresco made up of case studies; on the one hand, Fallaci created a gallery of individualized portraits of the celebrities that she had an opportunity to meet, on the other, however, a contemporary catalogue of sin personifications, with the silver screen in the background.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

133-142

Źródło:

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Zielonogórskiego: Seria Scripta Humana, tom 13

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego