Struktura obiektu

Autor:

Bazuń, Dorota ; Kwiatkowski, Mariusz

Współtwórca:

Bazuń, Dorota - red. ; Kwiatkowski, Mariusz - red.

Tytuł:

Common spaces in the days of isolationism. Outline of the interdisciplinary research programme = Wspólne przestrzenie w czasach izolacjonizmu. Zarys interdyscyplinarnego programu badawczego

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 42

Temat i słowa kluczowe:

izolacjonizm ; wspólna przestrzeń ; kapitał społeczny ; relacje społeczne ; isolationism ; community ; space ; social capital ; social relations

Streszczenie:

W artykule przedstawiono zarys interdyscyplinarnego programu badawczego. Program jest odpowiedzią na wzrastające tendencje izolacjonistyczne. Termin "izolacjonizm" odnosi się do różnorodnych form i przejawów dążenia do odrębności przez zbiorowości społeczne, w związku z poszukiwaniem rozwiązań dotykających je problemów. Do przejawów izolacjonizmu można zaliczyć zarówno zjawiska ze sfery polityki jak i gospodarki i kultury. Autorzy proponują podjęcie interdyscyplinarnych, międzynarodowych badań na temat zdolności do tworzenia dobrych i trwałych połączeń między grupami społecznymi, kulturami, instytucjami, czyli "wspólnej przestrzeni" spotkania, dialogu i współdziałania.

Abstract:

The article presents an outline of the interdisciplinary research program. The program is a response to the growing isolationist tendencies. The term "isolationism" refers here to a wide variety of forms and expressions of aspiring to diversity by social communities, due to the search for solutions for problems which affect these groups. Both phenomena from the sphere of politics and economy or culture can be found to be expressions of isolationism. The authors propose to carry out an interdisciplinary, international research on the ability to create good and lasting connections between social groups, cultures, institutions, or "common space" of encounter, dialogue and cooperation.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

11-20

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 42, część 2a

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego