Struktura obiektu

Autor:

Kataryńczuk-Mania, Lidia ; Kołodziejski, Maciej ; Kisiel, Mirosław

Współtwórca:

Farnicka, Marzanna - red.

Tytuł:

Kreatywność jako przedmiot badań edukacyjno-muzycznych = Creativy as a subject of research in music education

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 45

Temat i słowa kluczowe:

ekspresja twórcza ; ekspresja odtwórcza ; kreatywność muzyczna ; kształcenie muzyczne ; creative expression ; reproductive expression ; musical creativity ; music education

Streszczenie:

Artykuł zawiera rozważania teoretyczno-badawcze na temat kreatywności muzycznej. Wskazano na działania artystyczne w zakresie ekspresji twórczej, odtwórczej i percepcji na podstawie wybranych rozwiązań systemowych kształcenia muzycznego. Podkreślono znaczącą i kreatywną rolę zarówno nauczyciela, jak i ucznia, będących uczestnikami procesu edukacyjno-artystycznego. Autorzy ukazują różne podejścia badawcze i podkreślają pilną potrzebę prowadzenia badań, aby ukazać rzeczywisty obraz realizacji kreatywnej edukacji muzycznej.

Abstract:

The article contains theoretical and research considerations on musical creativity. It focuses on artistic activities in the areas of creative and reproductive creativity and perception, referring to selected systemic solutions in music education. It is emphasized that both teachers and pupils, active participants in the artistic and educational process, play an important and creative role in the course of music education. The authors show different research approaches and emphasize the urgent need to conduct research showing the true picture of the implementation of creative music education.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

10.34768/rl.2019.v451.12

Strony:

191-204

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 45, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego