Struktura obiektu

Autor:

Leszkowicz-Baczyński, Jerzy

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Zygadło, Andrzej

Tytuł:

Kulturowo-edukacyjny wymiar rewitalizacji miasta = Cultural and educational aspect of urban regeneration

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 48

Temat i słowa kluczowe:

rewitalizacja kulturowa ; dziedzictwo winiarskie ; polityka miejska ; edukacja ; zabytki ; urban regeneration ; cultural revitalisation ; wine heritage ; urban policy ; monument ; education

Streszczenie:

Tekst zawiera propozycję wdrożenia programu rewitalizacji kulturowej związanej z winiarskimi zabytkami i artefaktami Zielonej Góry. Do jego utworzenia wykorzystano z jednej strony analizę materiałów dotyczących lokalnych zasobów kulturowych miasta, z drugiej analizę dotyczącą nowoczesnych polityk miejskich, rewitalizacji kulturowej i dzielnic kulturowych. Analizy desk research wsparte zostały technikami obserwacji uczestniczącej i spaceru badawczego. Proponowany projekt rewitalizacyjny uznać można za innowacyjny, ze względu na niewykorzystywane dotąd w kraju połączenie idei rewitalizacji społecznej z projektem dzielnic kulturowych. Ostatnia część tekstu uwzględnia założenia związane z projektem edukacyjnym, który powstać może na bazie przyjętych rozwiązań i określa zasady działań edukacyjnych niestosowane dotąd w tematyce winiarskiej.

Abstract:

The paper proposes the implementation of a cultural revitalization programme related to Zielona Góra?s wine monuments and artefacts. It is based, on the one hand, on an analysis of materials concerning the local cultural resources of the city and, on the other, on modern urban policies, cultural revitalisation and cultural quarters. The desk research analysis was supported by the techniques of participatory observation and a research walk. The proposed regeneration project can be considered innovative, due to the combination of the idea of social revitalisation with the cultural quarters project, which has not yet been used in Poland. The last part of the text considers the assumptions related to the educational project, which can be created on the basis of the adopted solutions, and defines the principles of educational activities not yet applied to the subject of wine.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

31-45

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 48, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego