Struktura obiektu

Autor:

Śliwa, Anna

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Zygadło, Andrzej

Tytuł:

Competences of a special educator in pre-school and early school education = Kompetencje pedagoga specjalnego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 48

Temat i słowa kluczowe:

teacher competences ; special education ; student with an intellectual disability ; kompetencje nauczycielskie ; pedagogika specjalna ; uczeń niepełnosprawny intelektualnie

Streszczenie:

Artykuł porusza zagadnienia związane z kompetencjami nauczycieli pomocniczych pracujących w przedszkolach oraz klasach I-III szkół podstawowych. Przedstawia w sposób syntetyczny obszary związane z wiedzą i umiejętnościami oraz postawami, jakie powinni wykazywać pedagodzy specjalni pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Ponadto w artykule wyjaśniono, jakie kwalifikacje formalne powinien posiadać nauczyciel wspomagający, a także jakie powinien posiadać pedagog specjalny pracujący w placówkach oświatowych na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Abstract:

The article deals with issues relating to the competences of support teachers working in kindergartens and grades 1-3 of primary schools. It presents, synthetically the areas related to knowledge and skills and attitudes that should be demonstrated by special educators working with children with an intellectual disability. Moreover, the article also explains which formal qualifications a supporting teacher should have and also, those which a special educator working in educational institutions at the pre-school and early school level should have.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

109-122

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 48, część 2

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego