Struktura obiektu

Autor:

Stankiewicz, Adam

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Zygadło, Andrzej

Tytuł:

Edukacyjne aspekty interwencji policyjnych = Educational aspects of police interventions

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 48

Temat i słowa kluczowe:

edukacja ; społeczeństwo ; interwencja policyjna ; education ; society ; police intervention

Streszczenie:

Przebieg interwencji jest różny w zależności od charakteru zdarzenia. Przekazanie informacji - edukacja, osób biorących udział w interwencji może zdominować przebieg działań policyjnych. Zapewnienie odpowiedniej wiedzy na temat np. praw i obowiązków powinny być realizowane najpełniej w społecznościach lokalnych, gdzie policjant-dzielnicowy - zobowiązany jest do wychodzenia poza ramy swoich zadań w celu jak najpełniejszej ich realizacji. W artykule wskazano aspekty edukacyjne towarzyszące przeprowadzanym interwencjom policyjnym. Treści te zostały opracowane na podstawie merytorycznej analizy tekstów i materiałów źródłowych.

Abstract:

The course of intervention varies depending on the nature of the event. Providing information - educating people involved in an intervention, may dominate the course of policing. Providing adequate knowledge on, for example, rights and obligations should be fully implemented in local communities where a police officer - a district police officer - is obliged to go beyond his/her tasks in order to fulfill his/her tasks as fully as possible. The article indicates the educational aspects accompanying the conducted police interventions. These contents were developed on the basis of a substantive analysis of the texts and source materials.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

209-216

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 48, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego