Struktura obiektu

Autor:

Walas, Barbara

Współtwórca:

Bąbka, Jarosław - red ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł:

Cyfrowa (nie)moc dzieci przedszkolnych = The digital (dis)empowerment of preschool children

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 49

Temat i słowa kluczowe:

new technologies ; media ; media education ; media reality ; preschool children ; nowe technologie ; edukacja medialna ; rzeczywistość medialna ; dziecko przedszkolne

Streszczenie:

Artykuł jest próbą przybliżenia czytelnikom w jaki sposób dzieci w wieku przedszkolnym korzystają z nowych technologii. To w jaki sposób zostaną przygotowane przez rodziców na odbiór informacji uzyskanych poprzez eksplorowanie Internetu ma niezaprzeczalne znaczenie dla ich rozwoju i nauki. Edukacja medialna w odniesieniu do dzieci jest kwestią niezmiernie istotną. Wiedza i umiejętności rodziców to znaczący element tejże edukacji. Ważną częścią artykułu jest przedstawienie wycinka badań skoncentrowanych na rzeczywistości medialnej dzieci przedszkolnych.

Abstract:

The article is an attempt to show how preschool children use new technologies. The way in which they are prepared by their parents to receive information acquired by exploring the Internet is undeniably important for their development and learning. As regards children, media education is an extremely important issue. The knowledge and skills of their parents are a significant element of this education. An important part of the article is to present a part of research focused on the media reality of preschool children.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

105-119

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 49, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego