Struktura obiektu

Autor:

Gołubiew-Konieczna, Monika

Współtwórca:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Tytuł:

Wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami uczęszczających do szkół ogólnodostępnych i integracyjnych oraz ich nauczycieli przez tzw. dodatkowe osoby dorosłe - założenia wynikające z przepisów prawa oświatowego a szkolna rzeczywistość = Support of students with disabilities attending mainstream and integrated schools and their teachers by so-called additional adults - assumptions under educational law vs. school reality

Tytuł publikacji grupowej:

(Nie)nowe problemy...

Temat i słowa kluczowe:

uczeń niepełnosprawny ; dodatkowe osoby dorosłe w szkole ogólnodostępnej ; ustawodawstwo oświatowe ; student with disabilities ; additional adults in a mainstream school ; educational legislation

Streszczenie:

Artykuł stanowi kompilację informacji na temat jednej z form wsparcia uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych, polegającej na obecności tam dodatkowych osób dorosłych. Autorka przedstawia zadania nauczyciela ze specjalizacją w zakresie edukacji specjalnej współorganizującego proces edukacyjny, asystenta nauczyciela, asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pedagoga specjalnego, specjalistów Specjalistycznego Centrum Wspierania Edukacji Włączającej. Odnosi się do aktualnego ustawodawstwa oświatowego, zakończonych i trwających pilotaży promowanych przez MEiN, szkolnej rzeczywistości edukacyjnej.

Abstract:

The article is a compilation of information on one of the forms of supporting students with disabilities in mainstream and integrated schools, consisting in the presence of additional adults there. The author presents the tasks of a teacher with a background in special education co-organizing the educational process, a teacher`s aide, an assistant for a student with special educational needs, a special educator, specialists from the Specialized Center for Supporting Inclusive Education. It refers to the current educational legislation, completed and ongoing pilots promoted by the MEiN,school educational reality.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

10.59444/2024MONredJanr3

Strony:

51-70

Źródło:

(Nie)nowe problemy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego