Struktura obiektu

Autor:

Nieścioruk, Julia

Współtwórca:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Tytuł:

Factors Determining Student Engagement in Learning English as a Foreign Language (EFL)

Tytuł publikacji grupowej:

(Nie)nowe problemy...

Temat i słowa kluczowe:

nauczanie języka angielskiego jako języka obcego (TEFL) ; czynniki wpływające na zaangażowanie uczniów ; angażujące metody nauczania języków obcych ; zmienne osobowościowe ; teaching English as a foreign language (TEFL) ; factors influencing student engagement ; engaging methods of teaching foreign languages ; personality variables

Streszczenie:

W artykule przedstawiono, w jaki sposób wybrane czynniki indywidualne wpływają na zaangażowanie uczniów w naukę języka angielskiego jako języka obcego (EFL). Podkreśla się rolę relacji interpersonalnych ucznia z otoczeniem i innymi uczestnikami procesu edukacyjnego oraz ich wpływ na jakość otrzymanej edukacji językowej. W końcowym akapicie zaproponowano rozwiązania mające na celu zachęcanie i zarządzanie zaangażowaniem uczniów podczas zajęć EFL, a także sugestie dotyczące tworzenia odpowiedniego, bezpiecznego i zachęcającego środowiska w klasie dla owocnego rozwoju znajomości języka obcego przez ucznia. Artykuł kończy się stwierdzeniem dotyczącym roli edukatora/nauczyciela i jego wsparcia w procesie nauczania języka angielskiego jako języka obcego (TEFL).

Abstract:

The paper presents how selected individual factors influence student engagement in learning English as a foreign language (EFL). It emphasises the role of student`s interpersonal relationships with their environment and other participants of the educational process, and their influence on the quality of received language education. The concluding paragraph proposes solutions for encouraging and managing student engagement during EFL classes as well as suggestions concerning the creation of suitable, safe, and encouraging classroom environment for the fruitful development of student`s foreign language proficiency. The paper concludes with a statement concerning the role of an educator/teacher and their support in the process of teaching English as a foreign language (TEFL).

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

10.59444/2024MONredJanr9

Strony:

145-157

Źródło:

(Nie)nowe problemy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego