Frątczak-Müller, Joanna - red. ; Mielczarek-Żejmo, Anna - red. ; Szczegóła, Lech - red.
Title: Group publication title: Subject and Keywords:rewolucja informacyjna ; wybory parlamentarne ; internet ; marketing wyborczy
Abstract_pl:Procesowi wdrażania demokratycznych reguł życia społecznego i politycznego towarzyszy rewolucja informacyjna. W walce wyborczej politycy wykorzystują coraz to nowe instrumenty marketingu politycznego w poszukiwaniu skutecznych sposobów prowadzenia kampanii politycznych. Jednym z nowoczesnych narzędzi w walce politycznej o wyborcę jest Internet. ; Celem artykułu jest opisanie sposobów wykorzystania Internetu w zmaganiach przedwyborczych oraz przedstawienie strategii przyjętych przez polskie ugrupowania polityczne w celu zwiększenia swoich szans przed wyborami parlamentarnymi w 2005 r. Analiza działań internetowych podejmowanych w polityce jest poparta badaniem zawartości oficjalnych serwisów internetowych partii politycznych.
Abstract:The process of implementing democratic rules of social and political life are accompanied by an information revolution. In election contests, politicians use new and new instruments of political marketing in search of effective ways of running political campaigns. One of the modern tools in the political struggle for the voter is the Internet. ; The aim of the article is to provide a description of the ways of using the Internet in pre-election struggles and to present strategies adopted by Polish political groups in order to increase their chances before the 2005 parliamentary elections. The analysis of Internet actions undertaken in politics is supported by the study of the contents official web services of political parties.
Publisher:Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Date: Resource Type: Format: Pages: Source:Rocznik Lubuski, tom 36, część 2
Language: Rights: