Object

Title: Od lojalności wspólnotowej do zindywidualizowanej. O ewolucji lojalności wśród pokoleń pracowników w korporacjach krakowskich = From Community Loyalty to Individualized Loyalty. Evolution of Loyalty among Generations of Corporate Employees in Cracow

Creator:

Tomanek, Krzysztof

Date:

2011

Resource Type:

artykuł

Contributor:

Szafraniec, Krystyna- red. ; Zielińska, Maria - red.

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 37

Abstract_pl:

Główne cele niniejszego artykułu to: zwrócenie uwagi na źródła refleksji nad lojalnością, które umożliwiają zbudowanie spójnego modelu koncepcyjnego analizowanego zjawiska; prezentacja eksperckiego modelu lojalności pracowniczej, będącego wynikiem wskazanych dociekań teoretycznych oraz weryfikacja wskazanego modelu wśród dwóch pokoleń pracowników korporacji krakowskich. Ten ostatni element artykułu pozwoli na wskazanie istotnych różnic zarówno w zakresie poziomu lojalności, jak i rozumienia samego pojęcia wśród respondentów.

Abstract:

Employee loyalty to the employer undergoes dynamic changes. This phenomenon takes various forms, in particular in complex organizational structures such as corporate culture. In contemporary discussions on the issue the loyalty does not only mean profit multiplication or observing the code of work ethics. ; The aim of the article is to identify the sources of reflections on loyalty which are derived from the conceptual model of employee loyalty. Later in this article the theoretical construct is compared with the empirical results. Questionnaire research shows how accurately the action strategies have been described by the expert model. ; The analysis of registered results indicates the significant diversity in the level and way of understanding loyalty among the representatives of two generations of co-operating employees. A look at the results of the qualitative and quantitive research strengthens the heuristic capacity of making a distinction between individualized loyalty (common among young employees - "generation Y") and community loyalty (characteristic for "X generation" employees).

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:84318

Pages:

145-162

Source:

Rocznik Lubuski, tom 37, część 2

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information