Struktura obiektu
Autor:

Opozda, Danuta

Współtwórca:

Idzikowski, Bogdan - red. ; Kowalski, Mirosław - red.

Tytuł:

"Jednostkowa wiedza" jako konstrukt teoretyczno-badawczy stosowany w pedagogice - zarys refleksji = "Individual knowledge" as a theoretical and reserach construct applied in pedagogy - outline of the reflection

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 38

Temat i słowa kluczowe:

wiedza jednostkowa ; pedagogika ; wczesna dorosłość

Streszczenie:

Niniejszy tekst jest próbą zaprezentowania możliwości zastosowania kategorii "jednostkowa wiedza" jako konstruktu teoretyczno-badawczego w pedagogice i jej subdyscyplinach. W ramach pracy badawczej podjęłam się zadania rekonstrukcji jednostkowej wiedzy o wychowaniu osób znajdujących się w okresie wczesnej i średniej dorosłości pełniących role rodzicielskie.

Abstract:

The article deals with the issue of individual knowledge as a term which may find its application in pedagogy research. The problem is shown in relation to the object and method of research in pedagogy. Special attention was paid to understanding the term "individual knowledge", its relationship with the notion of "common knowledge" and the system of meanings. Moreover, the aspects of interdisciplinarity and research method were also emphasized.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2012

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

215-227

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 38, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Cytowanie

Styl cytowania: