Autor:
Współtwórca:
Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Tytuł:
Geneza, aktualny stan badań i kierunki ewolucji supernauczania
Tytuł publikacji grupowej:
Temat i słowa kluczowe:
supernauczanie ; sugestopedia ; dydaktyka
Streszczenie:
Czym jest supernauczanie? Zwykle przyjmuje się, iż jest to bezstresowy systemnauczania umożliwiający uzyskiwanie nadefektów uczenia się. O nadefektach uczenia się możemy mówić wówczas, gdy skutek pojmowany jako zmiana w uczniujest większy od wywołującej ją przyczyny. ; Stan taki można osiągnąć w warunkachsynchronizacji funkcji fal mózgowych lewej i prawej półkuli (cykl fal alfa), relaksacji, wizualizacji, afirmacji i otwartości na doświadczenie sugestopedyczne. Tym samym podkreśla się tu szczególny udział sugestii w doświadczeniu edukacyjnym, a samo supernauczanie nazywa się często nauczaniem sugestopedycznym. Sam termin "sugestopedia" oznacza pedagogikę opartą na wykorzystaniu sugestii w procesie kształcenia.
Wydawca:
Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna