Struktura obiektu

Autor:

Černaa, Anna V.

Współtwórca:

Rongińska, Tatiana - red.

Tytuł:

Prawa dziecka w percepcji nastolatków: przykład badania psychologicznego i tworzenia programów edukacyjnych = The adolescences representations about child's right: experience of psychological study and design of educational programs

Podtytuł:

Człowiek w całokształcie życia: rodzina - edukacja - praca

Tytuł publikacji grupowej:

PZN, nr 2/2017

Temat i słowa kluczowe:

prawa dziecka ; edukacja w obszarze praw dziecka ; programy edukacyjne ; child rights ; overview on the Child Rights ; Child Rights Education ; educational programs in the child rights

Streszczenie:

W artykule przedstawiono podstawowe założenia, dokumenty prawne oraz podejścia badawcze w zakresie problematyki Praw Dziecka, które stanowią bazę do tworzenia programów edukacyjnych. Zaprezentowano wyniki badań Praw Dziecka w percepcji nastolatków trzech grup wiekowych: 10-11, 12-13, 14-15 lat. W badaniach zastosowano kwestionariusz ?Wyobrażenia o Prawach Dziecka?. Pokazano różnice w percepcji Praw Dziecka w badanych grupach oraz możliwości wykorzystania wyników badań przy tworzeniu programów edukacyjnych w obszarze Praw Człowieka.

Abstract:

The main thesis of this article is that Child right and Human Rights Education (HRE) leads to a culture of human rights of teenagers. The article describes an experience of empirical research children's rights overview in 3 groups of teenagers 10-11, 12-13, 14-15. Short review described Worldwide child rights initiatives, researches as well as analysis of the key ideas of human rights education (HRE). We discuss the quantitative and qualitative results of the study with the author's express questionnaire "The Child Right Overview". The thesis about how we can involved of research results into child rights educational programs was discussed.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

135-145

Źródło:

Psychologiczne Zeszyty Naukowe, nr 2/2017

Jezyk:

rus

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego