Struktura obiektu

Autor:

Kuligowska, Emilia

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.

Tytuł:

Praca z piosenką - refleksje teoretyczno-praktyczne = Work with a song - theoretical and practical reflections

Tytuł publikacji grupowej:

Emisja głosu

Temat i słowa kluczowe:

emisja głosu ; dziecko w wieku przedszkolnym ; nauka piosenki ; ćwiczenia rytmiczne ; ćwiczenia melodyczne ; Gordon, Edwin Elias - teoria ; voice emission ; preschool child ; song learning ; rhythmic exercises ; melodic exercises ; Gordon, Edwin Elias - theory

Streszczenie:

W artykule przedstawiono kompetencje i możliwości wokalne dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich uwarunkowania. Zawarto w nim propozycje pracy z dzieckiem 3-4-letnim na przykładzie piosenki autorki artykułu. Rozróżniono ćwiczenia rytmicznej melodyczne, opierając się na teorii E. E. Gordona oraz przykłady ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka w wieku przedszkolnym.

Abstract:

The article presents the competences and vocal abilities of preschool children and their determinants. It contains proposals for working with a 3-4-year-old child on the example of the author?s song. A distinction was made between rhythmic and melodic exercises based on E. E. Gordon's theory and examples of breathing and articulation exercises tailored to the needs and abilities of a preschool child.

Wydawca:

Zielona Góra: Instytut Pedagogiki. Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii. Uniwersytet Zielonogórski

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

79-93

Źródło:

Emisja głosu w przestrzeni edukacyjnej, artystyczej i terapeutycznej

Jezyk:

pol ; eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego