Struktura obiektu

Autor:

Rapacka-Wojtala, Sylwia

Współtwórca:

Steciąg, Magdalena - red. nauk. ; Adamczyk, Magdalena - red. nauk. ; Biszczanik, Marek - red. nauk.

Tytuł:

Kształcenie kompetencji komunikacyjnej na lekcji języka obcego w kontekście współczesnych kontaktów językowych = Developing Communicative Competence During Foreign Language Lessons in the Context of Contemporary Language Contacts

Tytuł publikacji grupowej:

ZSJ 2015

Temat i słowa kluczowe:

kompetencja komunikatywna ; tekst ; wypowiedź ; typy kontaktów językowych ; communicative competence ; text ; utterances ; types of language contacts

Streszczenie:

Proces kształcenia, niezależnie od tego, na jakim etapie i poziomie się odbywa, powinien być dostosowany do współcześnie panujących uwarunkowań komunikacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza nauczania i uczenia się języków obcych, których celem jest wykształcenie umiejętności komunikowania się w mowie i piśmie w sytuacjach życia codziennego oraz zawodowego. ; Programy nauczania oraz środki dydaktyczne wykorzystywane w nauczaniu języków obcych powinny zatem zawierać wzorce współcześnie obowiązujących kontaktów językowych, na których podstawie uczący się będą mogli konstruować własne komunikaty w konkretnych interakcjach społecznych. ; Celem artykułu jest analiza środków dydaktycznych stosowanych współcześnie pod względem ich przydatności do przygotowania, przeprowadzenia i ewaluacji umiejętności konstruowania komunikatu językowego.

Abstract:

The educational process, regardless of its stage and level, should be adapted to the current communication circumstances. This is especially true about teaching and learning foreign languages, where the aim is to develop written and oral communication skills in everydaylife and professional situations. ; Educational programs and the didactic means used for teaching foreign languages should therefore include models of contemporary language contacts, basing on which the learners would be able to construct their own messages in particular social interactions. ; The aim of the lecture is to analyze the currently used didactic resources in terms of their usefulness for preparing, carrying on and evaluating the abilities to construct a language message in a foreign language in oral and written communication.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

10.59444/2016SERredSte_Adar12

Strony:

157-176

Źródło:

Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze 2015

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego