Struktura obiektu

Autor:

Budniak, Mikołaj

Współtwórca:

Kaczor, Monika - red. nauk. ; Kładoczny, Piotr - red. nauk.

Tytuł:

Show-biznes jako szczególny rodzaj rewolucji kulturowej na tle wybranych koncepcji psychologicznych człowieka = Show business as a special kind of cultural revolution on the background of selected psychological concepts of man

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Aksjologiczne, 3

Temat i słowa kluczowe:

rewolucja kulturowa ; filozoficzne fundamenty ; psychologiczne koncepcje człowieka ; show-biznes ; aksjokultura ; cultural revolution ; philosophical foundations ; psychological concepts of man ; show business ; axioculture

Streszczenie:

Przedmiotem artykułu jest analiza głównych mechanizmów stosowanych w show?biznesie, które oparte są na trzech psychologicznych koncepcjach człowieka. Autor w swojej pracy wykazuje filozoficzne fundamenty poszczególnych koncepcji, równocześnie sygnalizując, że są one podstawą zaplanowanej i obecnie toczącej się "rewolucji kulturowej". W podsumowaniu proponowane są przez autora kierunki, które mogą pomóc w przezwyciężeniu kryzysu kulturowego.

Abstract:

The subject of the article is an analysis of the main mechanisms used in show business, which are based on three psychological concepts of a human being. In his work, the author show the philosophical foundations of individual concepts, at the same time indicating that they are the basis of the planned and currently ongoing "cultural revolution". In the summary, the author proposes directions that may help in overcoming the cultural crisis.

Opis:

seria: Prace Aksjologiczne: język, literatura, kultura, t. 3 ; Świat opiera się na wartościach. Aksjologizowanie jest zjawiskiem powszechnym i codziennym, które spotykamy w większości sfer naszego funkcjonowania. Ludzie organizują w ten sposób przestrzeń, budują na ich podstawie relacje z innymi i oceniają wszelakie działania oraz wytwory tych działań. ; W kolejnym tomie "Prac Aksjologicznych" zagadnienia poświęcone aksjologii dotyczą kilku obszarów. W pierwszej części artykuły mają charakter ogólny i przekazują wyniki badań prowadzonych w zakresie filozofii i odniesień kulturowych. Druga część prezentowanego tomu osadza się na wartościach eksponowanych w języku i przekazach tekstowych. ; Trzecia część niniejszego tomu została poświęcona literackim ujęciom wartości. Dwie końcowe części zawierają nowe elementy w "Pracach Aksjologicznych". Pierwszy dotyczy debiutów naukowych studentów polonistyki zielonogórskiej. Z kolei w części poświęconej małym formom pisarskim zostały przedstawione studenckie prace etapowe oraz najciekawsze rozprawy uczestników Olimpiady Literatury i Języka Polskiego z 2021 roku (z "Wprowadzenia do tomu").

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

103-115

Źródło:

Prace Aksjologiczne: język, literatura, kultura, t. 3

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego