Struktura obiektu

Autor:

Majzner, Rafał

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.

Tytuł:

Muzyka jako czynnik rozwoju wyobraźni dziecka w wieku przedszkolnym - implikacje teoretyczne = Music as a factor favoring the development of imagination of pre-school children - theoretical implications

Tytuł publikacji grupowej:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Temat i słowa kluczowe:

wyobraźnia ; muzyka ; dziecko ; formy wychowania muzycznego ; imagination ; music ; child ; forms of musical education

Streszczenie:

Autor artykułu przedstawia definicję wyobraźni jej typy i kierunki rozwoju. Celem artykułu jest ukazanie istoty oddziaływań muzycznych podejmowanych wobec dziecka w wieku przedszkolnym ukierunkowanych na rozwój jego wyobraźni. Przedstawione refleksje teoretyczne stanowią próbę uzasadnienia tezy, głoszącej że różne formy oddziaływań muzycznych stosowane świadomie w przedszkolu zawierają ogromny potencjał edukacyjny i stanowią czynnik rozwoju osobowości dziecka.

Abstract:

The author presents the definition of imagination, its types and directions of development. The purpose of the following article is to prezent the essence of the influence of music on a preschool child targeting at the development of the child`s imagination. The presented theoretical reflections are an attempt to justify the thesis saying that various forms of musical interactions consciously applied in kindergarten contain enormous educational potential, and are a factor favoring the development of the child`s personality.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

51-64

Źródło:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego