Struktura obiektu

Autor:

Gebreselassie, Jolanta

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.

Tytuł:

Mowa a motoryczność dziecka w wieku przedszkolnym = Speech and motor development of preschools children

Tytuł publikacji grupowej:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Temat i słowa kluczowe:

mowa ; rozwój motoryczny ; motoryka mała ; motoryka duża ; speech ; motor development ; manual-motor (fine motor) skills ; gross motor skills

Streszczenie:

Rozwój mowy jest procesem długotrwałym i złożonym. Zasadniczą rolę odgrywają trzy główne grupy czynników: biologiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne. W pracy zwrócono uwagę na konieczność uwzględnienia w postępowaniu logopedycznym rozwoju motorycznego. Przedstawiono zależności pomiędzy rozwojem mowy i motorycznością dzieci w wieku przedszkolnym.

Abstract:

Speech development is a long and complex process. Three main groups of factors play a crucial role: biological, socio-cultural and psychological. The work emphasizes the necessity to include motor development in the speech therapy. The paper presents connections between speech development and motor skills of preschools children.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

113-128

Źródło:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego