Struktura obiektu

Autor:

Walak, Bogumiła

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.

Tytuł:

Wprowadzenie dziecka w świat literatury dziecięcej przez rodziców = Introduction of child into the world of children`s literature by parents

Tytuł publikacji grupowej:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Temat i słowa kluczowe:

wpływ literatury dziecięcej ; ilustracja w książkach dla dzieci ; literatura dziecięca ; czytanie książek dla dzieci przez rodziców ; influence of children`s literature ; illustration in books for children ; children`s literature ; reading books to children by parents ; parent as connection among child and literature

Streszczenie:

Celem artykułu jest przedstawienie korelacji między literaturą dziecięcą a rozwojem dzieci (szczególnie w okresie przedszkolnym) oraz próba zdefiniowania roli literatury w stymulowaniu rozwoju dziecka w opinii rodziców. ; Wstępna, teoretyczna część niniejszego opracowania zawiera: wyjaśnienie standardowych terminów dot. rozwoju dziecka i jego etapów oraz definicję literatury dla dzieci, jej typologię. Opisuje także pośredniczącą funkcję rodziców w procesie czytania, korelację ilustracji w książkach dla dzieci z towarzyszącym jej tekstem. ; W artykule autorka przedstawia od rodziców uzyskane opinie na temat czytania książek dla dzieci. Anonimowe badania przeprowadzono wśród rodziców dzieci przedszkolnych z małych, średnich i dużych miast Polski.

Abstract:

The aim of this article was to outline the correlation between the children`s literature and their development (parti cularly in the preschool period). Moreover in the field of interest was to define the role of literature in stimulation of the child`s development in parent`s opinion. ; The problems resulting from the main aspect of the article required preliminary theoretical considerations. Theoretical parts of this study contain: the standard nomenclature of child`s development and its stages, preschool child characteristic, factors stimulating the preschooler development. ; Equally important was: children`s literature definition and its typology, intermediary function of parents in the reading process, correlation between the illustrati ons in children`s books and the accompanying text.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

129-149

Źródło:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego