Struktura obiektu

Autor:

Kopaczyńska, Iwona

Współtwórca:

Magda-Adamowicz, Marzenna - red. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.

Tytuł:

E-textbooks and new technologies. Opportunities and openings for a reflective teacher = E-podręcznik i nowe technologie. Możliwości i otwarcia dla refleksyjnego nauczyciela

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 43

Temat i słowa kluczowe:

new technologies ; flipped classroom ; e-textbooks ; reflexivity ; constructivism ; nowe technologie ; odwrócona klasa ; e-podręcznik ; refleksyjność

Streszczenie:

Świat nowych technologii oraz obserwowane zmiany w funkcjonowaniu współczesnych dzieci otwierają przed nauczycielem w edukacji wczesnoszkolnej nowe możliwości. Wymaga to jednak przeniesienia akcentów z aktywności nauczyciela na aktywność uczniów, uruchomienia strategii pracy opartych na współpracy uczniów, szerszego włączania, dyskutowania i wszelkich form komunikowania się, wymiany myśli między uczestnikami edukacji. Służyć temu mogą nowe technologie jak na przykład e-learning lub e-podręczniki, które są naturalną konsekwencją dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii informacyjnych. ; E-podręczniki są bardziej "dopasowane" do potrzeb i cech charakteryzujących współczesne pokolenie zwane Generacją Z albo Generacją multitasking. Autorka korzystając ze współczesnego dorobku teorii pedagogiczno-psychologicznych przedstawia sposoby pracy wykorzystujące nowe technologie, które mogą być pomocne nauczycielowi. Wśród nich są: odwrócona klasa tzw. flipped classroom oraz e- podręczniki.

Abstract:

The world of new technologies and changes observed in the functioning of contemporary children open new possibilities for early school education teachers. This, however, requires a shift in emphasis from teachers` activity to children?s activity, initiation of work strategies based on cooperation among pupils, inclusion of discussion and other communication forms, exchange of ideas among education participants. This is to be achieved by means of new technologies, for example, e-learning or e-textbooks, which are a natural consequence of the dynamic development of modern information technologies. ; Such technologies are better adjusted to the needs and characteristics of the contemporary generation called Generation Z or Multitasking Generation. The author, using achievements of pedagogical and psychological theories, presents work methods applying new technologies which may be helpful to the teacher. These methods include: flipped classroom and e-textbooks.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

259-272

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 43, część 1

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego