Struktura obiektu

Autor:

Magda, Ernest ; Zygadło, Andrzej

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Zygadło, Andrzej

Tytuł:

The polish Police and its educational role in the context of changes in post-modern global society = Polska policja i jej edukacyjna rola w kontekście przemian w ponowoczesnym społeczeństwie globalnym

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 48

Temat i słowa kluczowe:

post-modern society ; organisational culture ; Polish police ; pedagogical culture ; education ; educational activities ; preventive activities ; społeczeństwo ponowoczesne ; kultura organizacyjna ; polska policja ; kultura pedagogiczna ; edukacja ; oddziaływanie wychowawcze ; działalność wychowawcza ; działalność profilaktyczna

Streszczenie:

Ciągle zmieniające się ponowoczesne społeczeństwo w globalnym świecie wymaga sprawnego funkcjonowania wszystkich organizacji. Służby mundurowe chcące właściwie wypełniać swoje zadania w społeczeństwie opartym na wiedzy muszą uczestniczyć w procesie permanentnych zmian. Poza podstawowymi funkcjami takimi jak prewencyjna i represyjna, policja pełni także funkcję edukacyjną. Misja polskiej policji w ostatnich latach musiała zostać przedefiniowana w duchu Comunity Policing. Współcześni funkcjonariusze policji muszą aktywnie współpracować ze swoim środowiskiem lokalnym, stając się nie tylko uczestnikami, ale także kreatorami zmian. Rekomendacje wynikające z dokonanej przez autorów analizy organizacyjnych i merytorycznych uwarunkowań zmian w obszarze pedagogizacji policji stanowią pomoc w lepszym kształtowaniu kultury pedagogicznej.

Abstract:

Ever-changing society in the global world requires modern functioning of all organizations. Uniformed services which want to properly fulfill their tasks in a knowledge-based society must participate in the process of permanent change. Apart from its basic functions, such as prevention and repression, the police also have an educational function. The mission of the Polish police in recent years has had to be redefined in the spirit of Community Policing. Contemporary police officers must actively cooperate with their local environment, becoming not only participants but also creators of changes. Recommendations resulting from the analysis of organizational and substantive conditions of changes in the area of police pedagogy made by the authors are helpful in better shaping of pedagogical culture of police officers. In the global world, the analysed experiences and presented recommendations can be implemented also in other societies.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

15-30

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 48, część 2

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego