Object structure
Creator:

Śliwa, Anna

Contributor:

Kowalski, Mirosław - red. ; Zygadło, Andrzej

Title:

Competences of a special educator in pre-school and early school education = Kompetencje pedagoga specjalnego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 48

Subject and Keywords:

teacher competences ; special education ; student with an intellectual disability ; kompetencje nauczycielskie ; pedagogika specjalna ; uczeń niepełnosprawny intelektualnie

Abstract_pl:

Artykuł porusza zagadnienia związane z kompetencjami nauczycieli pomocniczych pracujących w przedszkolach oraz klasach I-III szkół podstawowych. Przedstawia w sposób syntetyczny obszary związane z wiedzą i umiejętnościami oraz postawami, jakie powinni wykazywać pedagodzy specjalni pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Ponadto w artykule wyjaśniono, jakie kwalifikacje formalne powinien posiadać nauczyciel wspomagający, a także jakie powinien posiadać pedagog specjalny pracujący w placówkach oświatowych na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Abstract:

The article deals with issues relating to the competences of support teachers working in kindergartens and grades 1-3 of primary schools. It presents, synthetically the areas related to knowledge and skills and attitudes that should be demonstrated by special educators working with children with an intellectual disability. Moreover, the article also explains which formal qualifications a supporting teacher should have and also, those which a special educator working in educational institutions at the pre-school and early school level should have.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Date:

2022

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

click here to follow the link

Pages:

109-122

Source:

Rocznik Lubuski, tom 48, część 2

Language:

eng

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Citation

Citation style: