Struktura obiektu

Autor:

Nikitorowicz, Jerzy (1951- )

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł:

Wyzwania i zadania współczesnego uniwersytetu z perspektywy edukacji międzykulturowej = Challenges and tasks of the contemporary university from the perspective of intercultural education

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 41

Temat i słowa kluczowe:

szkolnictwo wyższe ; uniwersytet ; edukacja międzykulturowa

Streszczenie:

Wielokulturowa Europa i sam świat potrzebują dziś tolerancji nie tylko dla zdefiniowanych różnic, ale dla nowych, zmiennych i dynamicznych tożsamości hybrydowych. Potrzebna jest nie tylko tolerancja dla wielu kultur w jednym społeczeństwie, ale także tolerancja dla wielu kultur w jednym człowieku. Transnarodowość, transkultura, superróżnorodność stają się potencjalnymi strategiami włączania imigrantów w pluralistyczne społeczeństwa. ; Obywatele poszczególnych krajów różnią się i chcą być inni, coraz częściej domagając się prawa do przedefiniowania swojej tożsamości osobistej i kulturowej. Zatem - o czym piszę w tym artykule - edukacja międzykulturowa odgrywa i może odgrywać ważną rolę (tłumacza i pośrednika między kulturami) uwrażliwiającą na daleko idącą różnorodność mieszkańców naszej planety.

Abstract:

Multicultural Europe and the world itself need today the tolerance not only for the defined differences, but for the new, variable and dynamic hybrid identities. There is a need not only for the tolerance for many cultures in one society, but also for the tolerance for many cultures in one man. Trans?nationality, trans-culture, super-diversity become potential strategies of including immigrants into pluralistic societies. ; The citizens of particular countries differ and want to be different and more and more often claim the right to redefine their personal and cultural identities. Thus - what I refer to in this article - the intercultural education plays and may play an important part (of a translator and mediator between cultures) sensitizing to the far gone diversity of our planet`s inhabitants.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

51-62

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 41, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego