Hajduk, Barbara ; Papiór, Elżbieta
Współtwórca: Tytuł:Społeczne stosunki uczniów w środowisku szkolnym. Trwałość i zmiany
Tytuł publikacji grupowej: Temat i słowa kluczowe:edukacja szkolna ; pogranicze polsko-niemieckie ; badania społeczne
Streszczenie:Społeczne stosunki uczniów w środowisku szkolnym stanowią jeden z problemów w ramach badań porównawczych młodzieży polskiej i niemieckiej. W niniejszym opracowaniu chciałybyśmy przedstawić i porównać wyniki badań przeprowadzonych w 1992 i 1993 roku. ; W ramach głównego problemu społecznych stosunków uczniów w szkole można wyodrębnić następujące problemy cząstkowe: wpływ uczniów na życie szkolne, ocena atmosfery i stosunków koleżeńskich w klasie. ; Wskażemy również na różnice w postrzeganiu wymienionych problemów w zależności od płci, wieku, statusu społecznego rodziny ucznia oraz jego możliwości intelektualnych mierzonych ocenami uzyskanymi z języka polskiego. Porównamy również odpowiedzi uczniów, którzy brali dwukrotnie udział w badaniach. Uczniów takich było 343.
Wydawca:Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Data wydania: Typ zasobu: Format: Strony: Źródło: Jezyk: Prawa do dysponowania publikacją: