Struktura obiektu

Autor:

Kołodziejska, Elżbieta ; Mianowska, Edyta

Współtwórca:

Narkiewicz-Niedbalec, Ewa - red.

Tytuł:

Kryteria elitarności szkół w świadomości społecznej różnych kategorii osób = Criteria of school elitism in the social consciousness of different categories of people

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 34

Temat i słowa kluczowe:

szkolnictwo polskie ; elitarność ; badania społeczne ; badania sondażowe

Streszczenie:

W artykule przedstawiono rezultaty poszukiwań, będących pierwszym etapem projektu, którego realizacja ma służyć rozpoznaniu kryteriów elitarności instytucji edukacyjnych oraz porównaniu efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej szkół uznanych za elitarne z rezultatami pracy szkół masowych. Zaprezentowano kryteria elitarności instytucji edukacyjnych formułowane przez zielonogórskich respondentów. Podjęto próbę porównania kryteriów stosowanych w opinii publicznej przy orzekaniu o elitarności szkół z kryteriami stosowanymi w oficjalnych w rankingach szkół.

Abstract:

This study analyses the perception of school elitism criteria among working adults, students and pupils from Zielona Gora. These researches are the first stage of a Project leading to a comparison of teaching results of elite schools and ordinary schools. Respondents were questioned about elite school features they could name in order to find the existing social criteria of school elitism and compare them to the criteria used in the official school ranking. There are presented four groups of features which can be indicators of an elite school. The study also reveals that pupils, students and working adults have different attitudes to school elitism.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2008

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

27-42

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 34

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego