Struktura obiektu

Autor:

Madalińska-Michalak, Joanna

Współtwórca:

Magda-Adamowicz, Marzenna - red. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.

Tytuł:

Przywództwo dyrektora szkoły a zmiana i uczenie się nauczycieli we wspólnotach praktyków = The headmaster`s leadership in view of change and of teacher learning in communities of practice

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 43

Temat i słowa kluczowe:

przywództwo edukacyjne ; dyrektor szkoły ; uczenie się ; wspólnoty praktyków ; zmiana w szkole ; educational leadership ; headmaster ; learning ; communities of practice ; change at school

Streszczenie:

W artykule podjęto problematykę przywództwa dyrektora szkoły oraz zmiany i uczenia się w szkole. Głowne pytania badawcze pracy dotyczą roli dyrektora szkoły w uczeniu się nauczycieli i przywództwa dyrektora szkoły w procesie zachodzących różnorodnych zmian w szkole. Odpowiedzi na pytania poprzedzono rozważaniami nad istotą uczenia się nauczycieli i zmiany w szkole. Podstawą przedstawionych rozważań jest model społecznego uczenia się we wspólnotach praktyków Etienne Wengera oraz model zmiany i uczenia się Michaela Schratza.

Abstract:

The paper focuses on the issue of the headmaster?s leadership, change, and learning at school. The main research questions concern the role of headmasters in teacher learning and their leadership in the course of changes taking place at school. Prior to answering these questions, the author reflects upon the essence of social learning and change at school. These considerations are based on Etienne Wenger?s model of social learning in communities of practice and Michael Schratz` model of change and learning.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

217-229

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 43, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego