Struktura obiektu

Autor:

Żuchelkowska, Krystyna

Współtwórca:

Magda-Adamowicz, Marzenna - red. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.

Tytuł:

Praktyki pedagogiczne i ich rola w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych u kandydatów do zawodu nauczycielskiego = Teaching practices and their role in developing interpersonal skills of candidates for the teaching profession

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 43

Temat i słowa kluczowe:

praktyki pedagogiczne ; umiejętności interpersonalne ; teaching practices ; interpersonal skills

Streszczenie:

Praktyki pedagogiczne są bardzo ważnym składnikiem edukacji nauczycielskiej. Dzieje się tak dlatego, gdyż stwarzają okazje do wykorzystania wiedzy teoretycznej w działaniu praktycznym. Pozwalają też poznać specyfikę zawodu nauczycielskiego, rozwijają kompetencje zawodowe i umożliwiają szerzej spojrzeć na edukację. Dlatego można powiedzieć, że dobra praktyka jest najlepszym nauczycielem.

Abstract:

Teaching practices are an important part of teacher education. They create an opportunity to apply theoretical knowledge in practice, allow candidates to become familiar with the specificity of the teacher`s profession, help develop professional competences, and provide a broader outlook on education. It is possible to say thus that good teaching practices are the best teacher.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

231-243

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 43, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego