Struktura obiektu

Autor:

Strouhal, Martin

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł:

On some conceptual pitfalls of the teaching of values in the age of relativism = O niektórych konceptualnych pułapkach nauczania wartości w epoce relatywizmu

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 44

Temat i słowa kluczowe:

theory of education ; values ; value education ; ideal ; relativism ; teoria edukacji ; wartości ; wartość edukacji ; ideał ; relatywizm

Streszczenie:

Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie o to, do jakiego stopnia koncepcja wartości i zorientowania na wartości we współczesnej myśli pedagogicznej koresponduje z intencją filozoficzną i idealną. Jak realność ma się do ideału i jakie to ma znaczenie dla człowieka. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na potrzebę doprecyzowania terminologii, której używa się w teorii i w praktyce nauczania wartości w erze pogłębiającego się relatywizmu.

Abstract:

The text deals with the question about the extent to which the concept of value and the value orientation in the contemporary pedagogical thought corresponds with philosophical and ideal intentions. The question is how reality approaches the ideal and what meaning this has for man. The aim of the text is to draw attention to the need to clarify the vocabulary which is used in the theory and practice of teaching of values in the era of deepening relativism.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

215-226

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 44, część 2

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego