Struktura obiektu

Autor:

Nowak-Łojewska, Agnieszka

Współtwórca:

Bąbka, Jarosław - red ; Zajdel, Krzysztof - red.

Tytuł:

Kompetencje kluczowe w edukacji dzieci: od deklaracji do realizacji = Key competences in children`s education: from declaration to implementation

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 46

Temat i słowa kluczowe:

kompetencje kluczowe ; paradygmaty dydaktyki ; świadomość dydaktyczna ; re?eksja pedagogiczna ; key competences ; paradigms of didactics ; didactic awareness ; pedagogical re?ection

Streszczenie:

Tekst poświęcony jest zagadnieniu kompetencji kluczowych. Nie ma on postaci analizy tego, czym są kompetencje kluczowe, lecz raczej jest tym, jak są one rozumiane i interpretowane w kontekście odmiennej perspektywy paradygmatycznej. Jako tło rozważań przyjęto mapę paradygmatów skonstruowaną przez Dorotę Klus-Stańską ze zwróceniem uwagi, na tzw. wieloparadygmatyczność dydaktyki. Celem tekstu nie jest wyeksponowanie wyższości jednych paradygmatów nad innymi, lecz ukazanie jak odmienny kontekst teoretyczny rzutuje na rozumienie pojęcia i jego realizację w praktyce. Zróżnicowanie podejścia obiektywistycznego

Abstract:

The text addresses the concept of key competences. It is not an analysis of what key competences are but of how they are understood and interpreted from various paradigmatic perspectives. The context for the discussion is the paradigm map constructed by Dorota Klus-Stańska, and particular attention is paid here to the so called multiparadigm of didactics. The purpose of the text is not to expose the superiority of some paradigms over others but to indicate how di?erent theoretical context in?uences the understanding and implementation of the concept in practice.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

49-61

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 46, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego