Struktura obiektu

Autor:

Gromkowska-Melosik, Agnieszka

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł:

Dostęp kobiet i mężczyzn do studiów wyższych. Studium porównawcze = The access of women and men to higher education. A comparative study

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 41

Temat i słowa kluczowe:

szkolnictwo wyższe ; kobiety ; mężczyźni ; równość

Streszczenie:

Istota problemu równości kobiet w dostępie do szkolnictwa wyższego uległa w ostatniej dekadzie istotnej przebudowie. W kontekście ilościowym trudno już odwoływać się do idei dyskryminacji kobiet; wręcz przeciwnie - wśród ogółu studentów kobiety stanowią coraz większy odsetek. W związku z powyższym większość analiz koncentruje się obecnie na różnicach w prestiżu uczelni, na których studiują obie płcie, a także na wyborze studiów (specjalizacji) zdeterminowanym różnicą płci. W artykule podjęto próbę diagnozy istotnego wzrostu aspiracji edukacyjnych kobiet.

Abstract:

The essence of the problem of women equality with reference to their access to higher education has undergone a substantial overhaul in the last decade. In the quantity context, it is difficult to refer to the idea of women`s discrimination; just the opposite - among the students` population as a whole, women are gaining a growing majority. In connection with the above, the majority of analyses concentrate on differences in the prestige of higher education institutions having both sexes as students, as well as on the choice of studies (specialisation) determined by the sex difference. The article deals with the diagnosis of the significant increase of educational aspiration of women, being an issue for the last decades.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

39-49

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 41, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego