Struktura obiektu

Autor:

Kowalski, Mirosław ; Kowalska, Ewa

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł:

Społeczna rola intelektualisty-nauczyciela akademickiego - refleksje = A social role of an intellectual - an academic teacher - afterthoughts

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 41

Temat i słowa kluczowe:

nauczyciel akademicki

Streszczenie:

W artykule dotyczącym współczesnej roli (ról) nauczycieli akademickich podejmujemy próbę odpowiedzi na następujące pytania: Jaka jest humanistyczna tradycja "bycia ekspertem", "bycia doradcą"?; Kim jest myśliciel, intelektualista w rozumieniu tradycji humanistycznej?; Czy, innymi słowy, należy spełnić wymagania wobec eksperta, doradcy z jednej strony i myśliciela z drugiej strony, intelektualisty?; Czy naukowiec-humanista może skutecznie spełniać te dwie role?

Abstract:

In the article concerning the contemporary role (roles) of academic teachers we undertake an attempt to answer the following questions: What is the humanistic tradition of "being an expert", "being a counsellor"?; Who is a thinker, an intellectual according to the humanistic tradition?; Are the requirements towards an expert, counsellor on one hand and a thinker, intellectual on the other hand to be met, in other words?; May a scientist-humanist effectively play these two roles?

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

231-236

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 41, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego