Struktura obiektu
Autor:

Parys, Katarzyna ; Olszewski, Sławomir

Współtwórca:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Tytuł:

Tutoring rówieśniczy w pracy z grupą uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych

Tytuł publikacji grupowej:

O roli rodziny...

Temat i słowa kluczowe:

zróżnicowane potrzeby edukacyjne ; wzajemny tutoring rówieśniczy ; tutoring rówieśniczy w całej klasie ; strategie uczenia się wspomaganego przez rówieśników ; tutoring rówieśniczy bez wymiany ról ; tutoring rówieśniczy osób w różnym wieku ; tutoring z odwróconymi rolami ; tutoring rówieśniczy dla osób w tym samym wieku ; diverse educational needs ; Reciprocal Peer Tutoring (RPT) ; Classwide Peer Tutoring (CWPT) ; Peer Assisted Learning Strategies (PALS) ; peer tutoring without role exchange ; Cross-Age Peer Tutoring ; Reverse-role tutoring ; Same-Age Peer Tutoring

Streszczenie:

Tutoring rówieśniczy jest jednym z rozwiązań metodycznych, które należy wziąć pod uwagę, pracując z grupą uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. W niniejszym opracowaniu podjęto próbę uporządkowania informacji na temat tutoringu rówieśniczego, opisania jego wybranych wariantów realizacyjnych przy uwzględnieniu niezbędnych zaleceń metodycznych. Wskazano również na zasadność i możliwości stosowania modyfikacji w działaniach tutoringowych pozwalających na wypracowanie rozwiązań, które będą odpowiadały potrzebom i możliwościom każdego ucznia wchodzącego w skład zróżnicowanej grupy.

Abstract:

Peer tutoring is one of the solutions that should be taken into account when working with a group of students with diverse educational needs. This study attempts to organize information about peer tutoring and describe its selected implementation variants, taking into account the necessary educational recommendations. The validity and possibilities of using modifications in tutoring activities allowing for the development of solutions that will meet the needs and capabilities of each student in a diverse group were also indicated.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

189-207

Jezyk:

pol ; eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Cytowanie

Styl cytowania: