Struktura obiektu
Autor:

Stosor, Alina

Współtwórca:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Tytuł:

Uczeń z zespołem Aspergera w grupie rówieśniczej

Tytuł publikacji grupowej:

O roli rodziny...

Temat i słowa kluczowe:

uczeń z zespołem Aspergera ; grupa rówieśnicza ; socjalizacja ; ścieżka edukacyjna ; student with Asperger`s syndrome ; peer group ; socialization ; educational path

Streszczenie:

Tematem artykułu jest funkcjonowanie ucznia z zespołem Aspergera w gronie rówieśników. Scharakteryzowano ucznia z zespołem Aspergera oraz grupę rówieśniczą i jej rolę w życiu każdego ucznia jako ważnego elementu socjalizacji. Ponadto zaprezentowane zostały ścieżki edukacyjne ucznia z zespołem Aspergera, a także różne rodzaje grup rówieśniczych. Badania własne przeprowadzone zostały wśród uczniów szkół ogólnodostępnych i specjalnych. W badaniu wykorzystano technikę wywiadu. W dalszej części artykułu przedstawiono wyniki badań własnych oraz wnioski z nich płynące.

Abstract:

The topic of the article is the functioning of a student with Asperger`s syndrome in a peer group. A student with Asperger`s syndrome was characterized and the peer group and its role in the socialization process were discussed. The educational paths of a student with Asperger`s syndrome as well as various types of peer groups were also discussed. Our own research was conducted among students of mainstream and special schools. The interview technique was used in the research. The rest of the article presents the results of own research and conclusions from the research.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

273-287

Jezyk:

pol ; eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Cytowanie

Styl cytowania: