Autor:
Lachiewicz, Stefan ; Matejun, Marek ; Pietras, Paweł ; Szczepańczyk, Maciej
Współtwórca:
Skalik, Jan - red. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst.
Tytuł:
Tytuł publikacji grupowej:
Temat i słowa kluczowe:
serwicyzacja ; usługi ; zarządzanie rozwojem firmy ; mały biznes ; współczesne koncepcje zarządzania ; servitization ; service ; company development management ; small business ; modern concepts of management
Streszczenie:
Jako cel artykułu wyznaczono przedstawienie kluczowych cech, etapów, zalet i zagrożeń serwicyzacji jako koncepcji zarządzania rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw. Realizacji celu pracy poświęcono przegląd literatury oraz własne badania empiryczne przeprowadzone w formie studium przypadku firmy średniej wielkości Mikomax sp. z o.o. z Polski. ; Uzyskane wyniki wykazały istotną rolę serwicyzacji w rozwoju badanej firmy. Zidentyfikowano etapowe podejście do wdrażania tej koncepcji, wymagające przeprowadzenia szeregu zmian w systemach zarządzania przedsiębiorstwem. Serwicyzacja jest źródłem korzyści strategicznych, marketingowych i finansowych dla firmy, a kierownictwo planuje dalszy rozwój działań serwicyzacyjnych nakierowanych na rozbudowę oferty rynkowej i budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.
Abstract:
The aim of the article is to present the key features, stages, advantages and threats of servitization as a concept for managing the development of small and medium-sized enterprises. A literature review and empirical research carried out in the form of a case study of the medium-sized company Mikomax sp. z o.o. from Poland served to achieve the aim of the article. ; The obtained results indicate a significant role of servitization in the development of the analyzed company. A phased approach to the implementation of this concept has been identified, requiring a number of changes to be made in the management systems of the enterprise. Servitization is a source of strategic, marketing and financial benefits for the company, and the management plans to further develop servitization activities aimed at expanding its market offer and building a sustainable competitive advantage.
Wydawca:
Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press
Data wydania:
Typ zasobu:
Format:
DOI:
Strony:
Źródło:
Management, vol. 22, no 2 (2018)