Object structure

Creator:

Kmetko, Marzena ; Kuligowska, Emilia

Contributor:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.

Title:

Wprowadzanie dzieci do odbioru kultury = Children`s enculturation

Group publication title:

Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji

Subject and Keywords:

kultura w przedszkolu ; program autorski ; innowacja pedagogiczna ; projekt edukacyjny ; zajęcia muzyczne ; pre-school culture ; original project ; pedagogical innovation ; educational project ; music classes

Abstract_pl:

W artykule przedstawiono sposoby wprowadzania dzieci do odbioru kultury. Autorki zaprezentowały innowacje pedagogiczne: Hej, w dzień narodzenia!, Mały detektyw architektury, program autorski: W stronę Jazzu oraz projekt edukacyjny: Ferie z babcią Klawiaturą, które są przykładami rozszerzenia treści zawartych w podstawie programowej oraz koncepcji pracy przedszkola. W artykule opisano działania, które zostały zrealizowane w Miejskim Przedszkolu nr 3 im. Misia Uszatka w Zielonej Górze w latach 2015-2017. Wyniki przeprowadzonej ewaluacji potwierdziły ich celowość i sens.

Abstract:

The article presents the methods of introducing children to the reception of culture. The authors have discussed pedagogical innovations: Hej, w dzień narodzenia!, Mały detektyw architektury and original authors project: W stronę Jazzu and educational project: Ferie z babcią Klawiaturą which constitute examples of extending content included in the core curriculum and concept of pre-school work. The article describes activities carried out in Miejskie Przedszkole nr 3 im. Misia Uszatka in Zielona Góra between 2015 and 2017. Results of the evaluation confirmed their purpose and meaningfulness.

Publisher:

Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Date:

2017

Resource Type:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Pages:

201-213

Source:

Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego