Autor:
Współtwórca:
Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.
Tytuł:
Tytuł publikacji grupowej:
Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji
Temat i słowa kluczowe:
umiejętności życiowe ; tutoring ; uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; everyday life skills ; student/children with mild mental retardation
Streszczenie:
Nauczyciel, który pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną powinien tak organizować swój warsztat pracy, aby nie tylko realizować podstawę programową, ale przede wszystkim wspomagać u swoich podopiecznych rozwój kompetencji, umożliwiających aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Niezbędne jest wyposażenie wychowanka w umiejętności życiowe, dzięki którym będzie mógł jak najpełniej funkcjonować w środowisku. ; Wymaga to od pedagogów poszukiwania skutecznych metod wspierających rozwój tych predyspozycji. W niniejszym tekście podjęto problem wspomagania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie rozwijania u nich umiejętności życiowych. Zwrócono uwagę na wykorzystanie tutoringu jako metody wspierającej.
Abstract:
The teacher who works with mentally retarded children should not only conduct the given curriculum. In organising his or her work one should also consider developing their students` skills which will allow them to take active part in everyday social life. It is crucial to provide the pupils with skills and knowledge that would let them be full members of society. ; Educators and teachers are expected to search for effective methods which support the development of these skills. This piece of writing talks about the issue of developing the everyday life skills of the pupils with mental retardation. The paper takes a close look at tutoring as a supporting tool in developing these mild mentally retarded students` skills.
Wydawca:
Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii
Data wydania:
Typ zasobu:
Format:
Strony:
Źródło:
Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji